Mała naklejka, milionowy zasięg

Z początkiem grudnia minęło pół roku od inauguracji ogólnopolskiej inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa drogowego poprzez walkę z przyzwoleniem społecznym na jazdę pod wpływem alkoholu. Akcja, której patronuje m.in. Komenda Główna Policji oraz Ministerstwo Gospodarki, objęła swym zasięgiem cały kraj, docierając do niemal 1,2 miliona kierowców.

Na powodzenie inicjatywy ogromny wpływ miało zaangażowanie funkcjonariuszy policji, którzy podczas kontroli drogowych oraz we wszystkich komendach wojewódzkich przekazywali naklejki odpowiedzialnym, trzeźwym kierowcom. To m.in. dzięki współpracy z policją, dysponującą bogatym zapleczem operacyjnym, możliwe było zwiększenie rozpoznawalności znaku przekreślonych kluczyków z hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na polskich drogach.

– W całej Polsce, w ramach kontroli drogowych, policjanci zachęcali trzeźwych kierowców do oznakowania swoich samochodów. W ten sposób przekazano około 550 tysięcy naklejek. Zainteresowanie inicjatywą było tak duże, że konieczny okazał się dodruk naklejek, które dystrybuowane były w ramach listopadowej akcji „Znicz” oraz innych działań skierowanych na walkę z problemem pijanych kierowców – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, naczelnik Wydziału Profilaktyki Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Idea propagowania bezwzględnej trzeźwości za kierownicą spotkała się z pozytywnym oddźwiękiem. Pół roku, które minęło od startu działań, wystarczyło, aby swoją gotowość do włączenia się w dystrybucję naklejek zgłosiło ponad 50 instytucji i organizacji z całej Polski – instytucje państwowe i samorządowe, parlamentarzyści, organizacje pozarządowe, branża motoryzacyjna, media, sieci paliw, ośrodki WORD, sportowcy i osoby prywatne.

Powiązane aktualności

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.