Rywalizowali „lecząc” symulatory (zdjęcia)
Zespół w składzie: Dawid Marciniak (V rok, kierunek lekarski, Wydział Lekarski z Oddziałem Lekarsko-Dentystycznym w Zabrzu), Adrianna Jagosz, Szymon Goliński, Oliver Firszt (IV rok, kierunek lekarski, Wydział Lekarski z Oddziałem Lekarsko-Dentystycznym w Zabrzu), Adam Pawiński (III rok, ratownictwo medyczne, Wydział Lekarski z Oddziałem Lekarsko-Dentystycznym w Zabrzu) zdobył I miejsce w tegorocznych Zawodach Symulacyjnych SUMWARS.
II miejsce przypadło w udziale zespołowi z Wydziału Lekarskiego w Katowicach w składzie: Katarzyna Rybczyk, Barbara Kucharska, Paulina Sobczyk, Jakub Słoka, Marek Jędrzejek (V rok, kierunek lekarski, Wydział Lekarski w Katowicach).
III miejsce zajęli również reprezentanci Wydziału Lekarskiego w Katowicach: Julia Gonciarz, Izabela Klajnowicz, Amanda Robek, Ada Prokop, Jakub Żak (V rok, kierunek lekarski, Wydział Lekarski w Katowicach).
– Zawody są doskonałym sposobem na sprawdzenie swoich umiejętności. Przygotowane przez zespół ekspertów zadania wymagają od studentów nie tylko wiedzy medycznej, ale także umiejętności pracy w zespole i pod wypływem stresu – mówi prof. Joanna Lewin-Kowalik, Prorektor ds. Studiów i Studentów SUM.
Drużyny zmierzyły się z czterema zadaniami. W pierwszym drużyny musiały pomóc zakładnikowi z ostrym atakiem astmy, który był przetrzymywany w strzelnicy sportowej. Podczas policyjnej akcji ranny został także napastnik, który również wymagał interwencji zespołu.
Drugim zadaniem było odebranie porodu fizjologicznego w szpitalu, a trzecim zaopatrzenie pacjenta w szpitalnym oddziale ratunkowym, który został przywieziony przez Zespół Ratownictwa Medycznego z objawami duszności i krwioplucia.
Po zakończeniu zadań symulacyjnych na zawodników czekało zadanie specjalne – sztafeta medyczna , w której zawodnicy musieli w jak najkrótszym czasie wykonać określone procedury: intubację, zszycie rany, resuscytacja oraz zabezpieczenie pacjenta urazowego.
Wyjątkowe możliwości Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej pozwalają na odtworzenie zróżnicowanych warunków działania przyszłych medyków. Rozwiązanie zadań przygotowanych przez grono specjalistów wymagało od studentów wykazania się nie tylko zdobytą wiedzą, ale także sprytem i pomysłowością.
– Zadania są zupełnie inne niż podczas zwykłych zajęć symulacyjnych. To jest dla nas test, możemy sprawdzić co już umiemy, a gdzie jeszcze mamy braki. Uczymy się także pracy w grupie, umiejętności przekazywania sobie informacji i wspólnego działania – mówi Julia Gonciarz, studentka V roku kierunku lekarskiego.
Więcej galerii zdjęć można zobaczyć tutaj.