Zamiast listu poleconego e-doręczenia
Firmy zarejestrowane w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub w Krajowym Rejestrze Sądowym (praktyki lekarskie, podmioty lecznicze) będą miały obowiązek korzystania z e-doręczeń.
Zamiast osobistych wizyt w urzędzie i odbierania listów poleconych całą korespondencję będzie można wysyłać i odbierać elektronicznie. Wystarczy komputer, tablet lub smartfon. Nie zadziała to jednak z automatu.
Konieczne jest złożenie wniosku o utworzenie adresu do e-doręczeń. Można to zrobić, korzystając z e-usługi na Biznes.gov.pl, to zaś kiedy taki wniosek trzeba złożyć, zależy od daty rejestracji firmy (szczegóły na e-doręczenia dla przedsiębiorców | Biznes.gov.pl – Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy).
Firmy już zarejestrowane powinny złożyć wniosek o zmianę wpisu w ewidencji lub wniosek o założenie skrzynki do e-doręczeń. Ci, którzy dopiero będą firmy rejestrować, wniosek mogą złożyć przy okazji rejestracji.
awa