Bezpłatna pomoc prawna 7 dni w tygodniu
Od początku maja członkowie Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie mogą liczyć na szybką i nieodpłatną pomoc prawną. Gwarantuje to umowa z jedną z kancelarii prawniczych zawarta na 12 miesięcy. Pytania można zadawać telefonicznie oraz przesyłać e-mailem lub faksem. Każdy lekarz i lekarz dentysta może liczyć m.in. na 12 porad lub konsultacji w trakcie trwania umowy.
Foto: imageworld.pl
Prawnicy udzielają pomocy w kwestiach związanych z wykonywaniem zawodu lekarza (sprawy karne i dyscyplinarne, ochrona dóbr osobistych, obrona przed roszczeniami deliktowymi, dochodzenie roszczeń z umów, prawo pracy, prawo ubezpieczeń społecznych, prawa rzeczowe na nieruchomościach służących do wykonywania zawodu) oraz w sprawach związanych z dziedzinami prawa: karnego i wykroczeń, konsumenckiego, ubezpieczeniowego, sąsiedzkiego, rodzinnego, spadkowego, administracyjnego, ochrony danych osobowych, praw rzeczowych na nieruchomości będącej miejscem zamieszkania.
Porady, konsultacje, opinie…
Uprawnionemu lekarzowi i lekarzowi dentyście przysługuje do trzech porad lub konsultacji w miesiącu, przy czym nie więcej niż łącznie 12 w trakcie trwania umowy. Porada prawna to zasugerowanie pytającemu sposobu postępowania w zgłoszonej przez niego sprawie, a konsultacja – udzielenie informacji o powszechnie obowiązujących przepisach, orzecznictwie i poglądach w doktrynie prawnej w zgłoszonym problemie prawnym.
Oprócz porad i konsultacji od prawników kancelarii można uzyskać poniższe dokumenty prawne (jednak o objętości nieprzekraczającej 10 kart):
- opinia prawna, czyli przyporządkowanie stanu faktycznego ustalonego w trakcie konsultacji lub porady do odpowiedniej normy prawnej, w której znajdzie się interpretacja problemu i zasugerowanie korzystnego rozwiązania,
- analiza prawna, czyli weryfikacja przesłanego dokumentu prawnego w celu dostosowania go do potrzeb lekarza lub lekarza dentysty,
- imienny dokument prawny (wezwanie do zapłaty, pozwu, odpowiedź na pozew, sprzeciw, wniosek w postępowaniu nieprocesowym, zabezpieczającym i egzekucyjnym, itp.).
Uprawniony lekarz lub lekarz dentysta może uzyskać do dwóch powyższych dokumentów w trakcie 12 miesięcy.
Jak to działa?
W Centrum Telefonicznej Asysty Prawnej pod numerem telefonu: (22) 647 56 05 dyżurują prawnicy, którzy przez 7 dni w tygodniu, w godz. 9.00-21.00, udzielają porad i konsultacji. Pytania można też wysyłać e-mailem na adres: lekarze@dittmajer.pl lub faksem pod numer: (22) 820 10 21.
Kancelaria ma prawo do rejestrowania rozmów oraz archiwizacji korespondencji faksowej i elektronicznej związanej ze świadczeniem usług, przy czym powierzone dane osobowe będzie przetwarzać wyłącznie w celu realizacji obowiązków wynikających z umowy zawartej z izbą.
W celu uzyskania pomocy prawnej wynikającej z umowy z kancelarią, lekarz lub lekarz dentysta jest zobowiązany do podania swoich danych kontaktowych oraz numeru prawa wykonywania zawodu. Ponadto konieczne jest przedstawienie informacji o stanie faktycznym oraz, w razie konieczności, przekazanie stosownych dokumentów.
Czego nie obejmuje umowa?
Umowa zawarta z kancelarią nie obejmuje świadczeń z zakresu prawa: budowlanego, bankowego, podatkowego, karnoskarbowego, celnego, autorskiego, patentowego, znaków towarowych, zamówień publicznych, własności intelektualnej oraz spraw związanych z wywłaszczeniem, podziałem, przekształceniem własnościowym nieruchomości i planem zagospodarowania przestrzennego, a także spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wykraczającej poza wykonywanie zawodu lekarza lub lekarza dentysty.
Źródło: OIL Warszawa