Aplikacja mojeIKP z prestiżową nagrodą
Aplikacja mojeIKP została wyróżniona tytułem „champion WSIS” w kategorii „ICT applications: benefits in all aspects of life – E-health”. Znalazła się wśród pięciu najlepszych projektów w kategorii.
Konkurencja była ogromna, bo do konkursu zgłoszonych zostało łącznie ponad tysiąc projektów. Konkurs WSIS Prizes promuje pomysły, które wykorzystują rozwiązania ICT do osiągania zrównoważonego rozwoju.
„W Centrum e-Zdrowia tworzymy cyfrowe usługi i rozwiązania. Naszym celem jest to, by były one wygodne dla szerokiego grona odbiorców i ułatwiały korzystanie z publicznego systemu ochrony zdrowia. Cieszę się, że właśnie dostępność i wyrównanie szans to cechy naszej aplikacji, które zostały docenione w konkursie” – powiedział Tomasz Jeruzalski, dyrektor Centrum e-Zdrowia.
Bezpłatna mobilna aplikacja mojeIKP daje dostęp do niektórych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Można ją pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store. Umożliwia m.in.:
- łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań,
- odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy ewentualnie bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta,
- wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL),
- sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku,
- ustawienie przypomnienia o lekach,
- sprawdzenie, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania,
- pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger,
- szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19,
- dostęp do portalu Diety NFZ,
- sprawdzanie wiedzy o zdrowym odżywianiu się dzięki comiesięcznym quizom,
- uruchomienie krokomierza,
- dzwonienie na pogotowie i do Telefonicznej Informacji Pacjenta,
- udzielenie pierwszej pomocy,
- udostępnianie twoich danych medycznych nie tylko bliskim osobom, ale i pracownikom medycznym, farmaceutom, placówkom medycznym.
Źródło: Centrum e-Zdrowia, pacjent.gov.pl