Jak samorząd lekarski współpracuje z Rzecznikiem Praw Pacjenta

W ciągu ostatniego miesiąca odbyły się trzy spotkania samorządu lekarskiego z Rzecznikiem Praw Pacjenta Bartłomiejem Chmielowcem. Czego dotyczyły?

Prezes NRL Maciej Hamankiewicz (po prawej) i Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec
Foto: Monika Bala

15 grudnia Naczelna Rada Lekarska przekazywała Rzecznikowi swoje uwagi dotyczące praw pacjentów. Rozmawiano m.in. o stworzeniu portalu informacyjnego, który zawierałby:

  • zbiór podstawowych, potwierdzonych przez autorytety lekarskie, informacji medycznych, z którymi może zapoznać się pacjent;
  • współpracę w kwestii wypracowania rozwiązań systemowych korzystnych dla pacjentów;
  • finansowaniu ochrony zdrowia;
  • cenach świadczeń medycznych;
  • czasie oczekiwania pacjenta na świadczenie medyczne;
  • skutecznym leczeniu;
  • znieczulaniu do porodów;
  • przechodzeniu osób przewlekle chorych, którzy ukończyli 18 r. ż. z systemu pediatrycznego do systemu dla dorosłych;
  • prowadzeniu spraw ze skarg pacjentów bez powielania się z działaniami prowadzonymi przez pion odpowiedzialności zawodowej lekarzy;
  • nazbyt rozbudowanych procedur administracyjnych, które są obciążeniem dla lekarza;
  • wzorów formularzy zgód;
  • wykorzystywaniu nowych zawodów medycznych, w tym sekretarki medycznej.

W styczniu – po ustaleniach dokonanych w czasie posiedzenia Naczelnej Rady Lekarskiej – z Bartłomiejem Chmielowcem spotkali się Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Grzegorz Wrona w zakresie kompetencyjnego rozdzielenia skarg (4 stycznia) oraz wiceprezes Naczelnej Rady Lekarskiej prof. Romuald Krajewski w zakresie stworzenia portalu informacyjnego (15 stycznia).

Powiązane aktualności

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.