Przywrócono działanie systemu e-zdrowie
Centrum e-Zdrowia poinformowało w poniedziałek, że awaria systemu e-zdrowie została usunięta. Co najmniej od niedzieli wieczorem występowały trudności z wystawianiem recept oraz skierowań. Powód awarii to problemy po stronie zewnętrznego dostawcy.

Centrum e-Zdrowia podkreśliło, że jego eksperci na bieżąco monitorują sytuację, pozostając w stałym kontakcie z zewnętrznym podmiotem, który jest odpowiedzialny za utrzymanie systemów Internetowego Konta Pacjenta (IKP) i moje IKP.
„Centrum e-Zdrowia współpracuje z zewnętrznym dostawcą oraz producentem urządzeń, w których odnotowano problemy techniczne, w celu jak najszybszego usunięcia występujących trudności” – przekazano w komunikacie, dodając, że problemy nie wpływają na bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1) w Polsce. Jak się również okazuje, w przypadku trudności pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1, zgodnie z procedurą wystawienia oraz realizacji e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie. W przypadku braku konieczności realizacji recepty w poniedziałek, 9 czerwca, e-zdrowie zachęca do jej wykupienia w kolejnych dniach.