11 grudnia 2024

Aplikacja mojeIKP. Internetowe Konto Pacjenta także w telefonie

Rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19, dostęp do elektronicznych recept i skierowań, wykupienie leku w aptece bez konieczności podawania numeru PESEL czy przesyłanie dokumentów bliskim w formie pliku pdf jest już łatwiejsze.

Foto: CeZ

Teraz każdy może mieć Internetowe Konto Pacjenta w swoim telefonie, pobierając aplikację mobilną mojeIKP.

Bezpłatna aplikacja mobilna mojeIKP przygotowana przez Ministerstwa Zdrowia i Centrum e-Zdrowia umożliwia dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta poprzez smartfon z dostępem do internetu. Można ją pobrać na telefon z systemem operacyjnym Android z Google Play lub iOS z AppStore.

– Już 8,5 mln Polaków korzysta z Internetowego Konta Pacjenta, a każdego dnia dołączają kolejni użytkownicy. Widać, że w naszym społeczeństwie jest ogromna potrzeba korzystania z rozwiązań cyfrowych również w publicznym systemie ochrony zdrowia. Dlatego udostępniamy kolejne narzędzie, które umożliwi szybki i wygodny dostęp do kluczowych e-dokumentów i funkcjonalności IKP poprzez telefon – wyjaśnia Anna Goławska, wiceminister zdrowia.

Dzięki aplikacji mojeIKP można obecnie:

  • zarejestrować się online na szczepienie przeciw COVID-19,
  • wykupić lek w aptece bez konieczności podawania numeru PESEL – wystarczy podać farmaceucie do zeskanowania kod QR,
  • mieć dostęp przez telefon do e-recept i e-skierowań bezpośrednio z otrzymanego powiadomienia PUSH,
  • pobrać e-recepty i e-skierowania w formie pliku pdf, który można przesłać bliskim lub pracownikom medycznym e-mailem lub SMS-em,
  • sprawdzić dawkowania przepisanego leku oraz jego ulotkę,
  • sprawdzić, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego
  • e-skierowania.

Pełny zakres Internetowego Konta Pacjenta dostępny jest nadal poprzez zalogowanie się na stronie www.pacjent.gov.pl.

W pierwszym etapie wdrożenia aplikacji udostępnione zostały najbardziej przydatne dla użytkowników funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta oraz te, związane z walką z COVID-19. W kolejnych miesiącach planowany jest dalszy rozwój aplikacji. Docelowo będzie wspierała różne procesy w ochronie zdrowia dotyczące obywateli i pomagała im w zarządzaniu sprawami zdrowotnymi.

Z mojeIKP może korzystać każdy obywatel, który posiada profil zaufany, e-tożsamość w jednym z wybranych banków lub e-dowód. Aplikację mobilną mogą aktywować także osoby, które do tej pory nie logowały się na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.