Doktora Facebooka częściej wybierają panie
Facebook, czyli jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, traktowany jest przez polskich użytkowników jak przychodnia – wynika z w raportu „Social Footprint. Farmacja”, opracowanego przez Catvertiser.com. Według autorów raportu, 4,6 mln osób w Polsce odbiera z tego serwisu treści dotyczące zdrowia.
Bardziej interesują się nimi panie niż panowie. Użytkownicy najczęściej szukają informacji związanych z chirurgią, fizjoterapią i ginekologią, popularne są też zagadnienia m.in. na temat psychiatrii, farmakologii, a także leczenia zębów. Dużo mniej polskich użytkowników Facebooka fascynują kwestie związane z endokrynologią, interną, pulmonologią czy neurologią.
Jeśli chodzi o choroby, to najczęściej wyszukiwane są informacje dotyczące gorączki, przeziębienia, kaszlu, grypy. – Facebooka traktujemy także jak poradnik dietetyczny. 340 tys. osób interesuje się dietą, 280 tys. użytkowników zajmuje temat odchudzania – mówi Oskar Berezowski, analityk Catvertiser.com.
O jakich chorobach i witaminach szukamy informacji w internecie? które zioła nas najbardziej interesują? Dokładne wyniki badań dostępne są na infografice (pobierz). O poszukiwaniach prowadzonych przez polskich pacjentów w sieci pisaliśmy niedawno na łamach „Gazety Lekarskiej” (zobacz więcej).